استانداردهای دوگانه غرب موجب گسترش تروریسم شده است

M کردستان
مهدی حاتمی مسئول بسیج اساتیددانشگاها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی استان کردستان مطرح کرد:

استانداردهای دوگانه غرب موجب گسترش تروریسم شده است

استاد حقوق بین‌ الملل و عضو هیات علمی دانشگاه‌ کردستان گفت: استانداردهای دوگانه غرب در روبرو شدن با تروریسم واضح است و یکی از دلایل گسترش تروریسم هم همین رفتار دوگانه و متناقض غرب است.

به گزارش روابط عمومی بسیج اساتید استان کردستان، مهدی حاتمی در نشست بررسی ترور شهید فخری‌زاده اظهار داشت: پیگیری این ترور در مجامع بین‌المللی بدلیل عدم به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی در میان گزینه‌ها قرار ندارد اما می‌توان موضوع را به شورای امنیت کشاند. وی اضافه کرد: ‌تحقیقات حقوقی برای پی بردن به فاعل و کشور عامل این ترور ادامه دارد و تیم‌های مختلفی در حال تحقیقات هستند و اعلام شده سرنخ‌های خوبی نیز بدست آمده است. حاتمی افزود: بعد از تایید عامل، گام‌های بین‌المللی آغاز می‌شود که بر اساس مستندات بین‌المللی به شهادت رساندن فخری‌زاده یک عمل تروریستی است و اگر انتساب آن به دولتی ثابت شود نقض تعهدات بین‌المللی محسوب می‌شود. این استاد دانشگاه یادآور شد: عامل و مسوولیت این ترور مبهم است و کشوری آن را بر عهده نگرفته این خود به نوعی اقرار به غیرقانونی بودن این عمل است. کارشناس مسائل سیاسی و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج هم در این نشست گفت: در بعد حقوقی ایران دنبال هوچیگری نیست و موضوع در شان نظام در حال پیگیری است محرم وزیری با بیان اینکه از دولت انتظار می‌رود در مقابل اقدامات تخریبی صهیونیست‌ها صبوری نشان ندهد و مقتدرانه‌تر عمل کند، افزود:‌ موساد دسترسی به لیست دانشمندان هسته‌ای ما پیدا کرده که نشان دهنده وجود افرادی خائن در کشور است که فضا را برای چنین اقداماتی فراهم کرده‌اند. وی با اشاره به ضرورت پاسخگویی به این اقدام صهیونیست‌ها اظهار داشت: عدم پاسخ یک ناامنی در افکار عمومی و بی اعتمادی به توانایی پاسخگویی ایجاد می‌کند.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.