فتوای حرام بودن عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی/ پر و بال دادن به اسرائیل عمر آن را کوتاه خواهد کرد

M کردستان

فتوای حرام بودن عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی/ پر و بال دادن به اسرائیل عمر آن را کوتاه خواهد کرد

به همت بسیج اساتید میزگرد ابعاد حقوقی، فقهی و سیاسی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و پیامدهای ان بر منطقه صبح امروز در سنندج برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بسیج اساتید استان کردستان، اولین میزگرد علمی و نشست تبیینی و تحلیلی برای بررسی ابعاد حقوقی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و پیامدهای آن بر منطقه و نقش آفرینی حقوقدانان در تشریح و تبیین این موضوع صبح امروز به همت سازمان بسیج حقوقدانان استان کردستان و با همکاری سازمان بسیج اساتید کردستان در سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی سنندج برگزار شد.

 
 

12345







 

هرگونه توافق و صلح با رژیم صهیونیستی حرام شرعی است

حجت الاسلام مجید طاهری مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان در ابتدای این نشست اظهار داشت: اگر بخواهیم در خصوص کشور فلسطین مطالبات خود را بیان کنیم باید ماهیت پیوندی مسلمان در سه قاعده ی مالکیت، نفی سبیل و روایت های راهبردی تبیین شود.

وی گفت: در قاعده ی مالکیت دو مسلمات تاریخی وجود دارد که سرزمین ها را به دو دسته تقسیم می کنند، در دسته مفتوح العنوه که به دست کشورهای اسلامی فتح شده و با لشکر کشی و جنگ آنجا را تصرف می کنند اظهار نظرهای مختلفی وجود دارد چرا که دیدگاه هل سنت می گویند حاکمی که متصرف آن کشور است می تواند آن را بین رزمندگانی که در جنگ حضور داشته اند تقسیم کند و یا اینکه حاکم اسلامی می تواند وقف اعلام  کند و در دیدگاه اهل تشیع هم عقیده شان بر این است که این کشور باید وقف شود و نباید بین رزمندگان تقسیم گردد اما در بحث کشور فلسطین اجماع اهل سنت و تشیع این است که موقوفه العنوه است و درباره ی آن اشتراک نظر دارند.

وی با بیان اینکه اسلام اهتمام برتر و عالی دارد و هیچ مکتبی بر اسلام نمی تواند پیروز شود افزود:  500 عالم برجسته جهان اسلامی اعم از شیعه و سنی بر این عقیده هستند که هرگونه توافق و صلح با رژیم صهیونیستی حرام شرعی است و خداوند هیچ راه سببی بر پیروزی کافر بر مسلمانان قرار نداده است و می فرماید که بر ظالمان نباید تکیه کرد چرا که آتش جهنم شما را فرا میگیرد.

6


 

دشمن می خواهد یکی از جنبه های نبرد خاورمیانه در ساحت رسانه ای را به شکل دیگر نشان دهد

دکتر حبیبی استاد گروه علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه اظهار داشت: در مباحث رسانه ای نظریات مختلفی در خصوص رابطه ی رخداد بر رابطه ی امر هستی و امر نمادین وجود دارد، به راستی خیلی از نظریه هایی که در چند دهه ی اخیر در مبحث هستی شناختی فعالیت کردند چه میزان خود واقعیت و بازنمایی واقعیت حقیقت دارد؟

وی گفت: یکی از تحولات عظیمی که در رسانه ها رخ داده است کفه ی ترازو به سمت نظریه های نمادین محور یا نظریه هایی بر ساخت گرایی سنگینی می کند و با وجود اینکه نمی توان جهان بیرون را انکار کرد اما در واقع نبرد اصلی در عرصه ی بازنمایی و برساخت است که به شکل انضمامی نشان داده اند که گاه با وجود یک مسئله ی آشکار رسانه ها با جلب توجه و طوفان اطلاعاتی یک مسئله را حاد و مهم نشان می دهند و یک مسئله را به شکل نمادین نشان می دهند لذا در این حوزه می توان گفت که یکی از جنبه های نبرد خاورمیانه در این ساحت رخ داده است.

 
7

 

اسرائیل یک رژیم نامشروع در سرزمین های اشغالی است

مهدی حاتمی رئیس بسیج اساتید استان کردستان نیز در ادامه اظهار داشت: همانطور که مقام معظم رهبری از معامله قرن سخن گفتند و با توجه به واقعیات موجود صلحی بین رژیم غاضب و کشورهای عربی صورت گرفت که هدف و انگیزه ی ترامپ دو بعد جبران مافات در بحث معامله قرن و بحث انتخاباتی بود.
وی افزود: رژیم صهیونیستی اسرائیل که در سال 1948 شروع شد در واقع رژیمی است که از ریشه غضبی می باشد و از ابتدا با عضو شدن در سازمان ملل در سال 1967 با اشغال سرزمین فلسطین تا به امروز اشغالی است.

 
 

0


 

پر و بال دادن به اسرائیل عمر آن را کوتاه خواهد کرد

وی خاطر نشان کرد: وقتی امارت متحده ی عربی توافق ابراهیم را با رژیم غاضب انجام داد اردن و مصر با اسرائیل ارتباطات خود را که از قبل داشتند را نیز آشکار کردند در واقع امارات با توجه به اینکه 3500 نیروی آمریکایی را در دل خود جای داده است و با توجه به جایگاه آن در جهان به عنوان یک کشور شاخص برای آمریکا شناسایی شد تا به عنوان حامی رژیم صهیونیستی به ان خدمت کنند.

دکتر حاتمی اظهار داشت: اسرائیل غیر قانونی ایجاد شده است و ادامه آینده غیر قانونی آن با اشغال فلسطین ادامه دارد لذا رژیم اسرائیل یک رژیم جعلی است و هیچ هویتی ندارد و پر و بال دادن به اسرائیل عمر آن را کوتاه خواهد کرد.

 
 

 
 

6





 

انقلاب اسلامی هیمنه ی آمریکا را شکست داد

دکتر محمد قربان کیانی رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج نیز در این جلسه عنوان کرد: پیش از اشغال فلسطین 8 درصد یهیودیان در دو درصد از زمین های فلسطین سکونت داشتند اما الان 54 درصد این سرزمین فلسطین در اختیار یهودی ها قرار دادر و بخشی را هم اشغال کرده اند.

وی گفت: 75 درصد از انرژی جهان در خاورمیانه است و پیامبران هم در خاورمیانه رسالت خود را بر عهده گرفتند لذا اهمیت آن و اتحاد جهان اسلام دشمن را بر این داشت که غده ای را بکارند تا بتوانند سیاست های خود را دنبال کنند.

وی افزود: وضعیت و پیشرفت و توانمندی های کشور ایران به جایی رسیده است که باعث  ترس آمریکا و رژیم صهیونیستی شده است و پشت اسرائیل یک استراتژی مخفی است که می خواهند جهان اسلام و انقلاب اسلامی را کنترل کنند تا مشروعیت را بر مسلمانان تحمیل نمایند در حالی که با پیروزی انقلاب اسلامی بیداری جهان اسلامی شکل گرفت و سیاست های استکبارستیزی گستزش پیدا کرد و انقلاب اسلامی هیمنه ی آمریکا را شکست داد.

 

9

عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی پوچی به همراه خواهد داشت

کیانی تاکید کرد: وقتی انقلاب اسلامی منشأ بیداری است ترس آمریکا و رژیم صهیونیستی را فرا می گیرد و موجودیت خود را در خطر می بینند لذا سیاست های آمریکا در خاورمیانه منجر به شکست و صرف هزینه های هنگفت شده است.

به گفته ی این استاد دانشگاه؛ عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی پوچی به همراه خواهد داشت.

وی در پایان گفت: اقتدار و توانمندی ایران به حدی است که آمریکا وادار شده است دست به حرکت های نمایشی بزند در حالی که آنان به دنبال است هستند که سرپوش بگذارند و امتیاز بگیرند.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.